BÉT50 - Vállalatok
-
Az értékpapíroktól a biztonsági címkékig – CODEX Értékpapírnyomda Zrt.
A CODEX hosszú éveken keresztül szinte kizárólag értékpapírnyomdaként jutott a megrendelők eszébe, ez azonban az elmúlt években megváltozott: lapozható címkéi révén ma már jelentős szereplője az ún. másodlagos csomagolóanyag-gyártásnak is. Az erőteljes digitalizációnak köszönhetően pedig egyre nagyobb szerep jut számos különleges nyomdai terméknek, mint amilyenek a biztonsági címkék.
-
Globális jelenlét a röntgenkészülékek piacán – Control-X Medical Kft.
Előbb indult el Amerikában mint Magyarországon, alig harminc főt foglalkoztat, mégis meg tudta vetni a lábát világhírű versenytársak között a röntgenkészülékek piacán a Control-X Medical Kft.
-
A DAMIT titka: Értékek az érdekek felett – DAMIT Kft.
A cég magját jelentő csapat közös munkája és barátsága tizenöt éve, még az egyetemen kezdődött, és az informatika szenvedélyes szeretete ennyi idő alatt sem kopott meg a DAMIT-nál. A tulajdonosok az elhivatottságuk és a lelkesedésük mellett az alapvető filozófiájukat is megőrizték: számukra a profitnál előbbre való, hogy az ügyfél bizalmáért cserébe értéket nyújtsanak.
-
Zenéléstől a naperőmű építésig – DML Hungary
DML, azaz Digital Magnetic Light, magyarul: mágnes indukciós világítás. A cég ezen világítástechnika kereskedelmével indult, ám a korszerűsítési, fejlesztési projektek hamar kiegészültek azok kivitelezésével is. A következő mérföldkövet olyan komplexebb energiahatékonysági projektek jelentették, ahol már a banki finanszírozást is ők szervezték. A tavalyi évben pedig naperőművek létesítésébe, generálkivitelezésekbe is belekezdtek.
-
30 éve tart az amerikai sikertörténet Magyarországon: világmárkákat képvisel a DunaPro – DunaPro Csoport
Első ránézésre egy rendszerváltáskori sikertörténet a DunaPro, Magyarország első – és jelenleg piacvezető – magánkézben levő disztribútorcége, mely 1992 óta forgalmaz világmárkákat. Ha azonban alaposabban megnézzük, messze nem nevezhető hétköznapinak a cég története, mint ahogy a menedzsment hozzáállása és jövőképe is különlegesnek számít Magyarországon.
-
Dinamikusan fejlődik az építőipar, az integrált szolgáltatásoké a jövő – DVM Group Kft.
1995-ben mindössze négy fővel indult az akkor még csak tervezéssel foglalkozó DVM Design Kft., amely mostanra egy 150 főt foglalkoztató, integrált építészeti és építőipari szolgáltatásokat kínáló vállalattá nőtte ki magát. Az év elején a korábbi három DVM-es jogi entitás egyesült, az összeolvadással létrejött a DVM Group Kft., ami az első lépcsőfoka egy 2-3 éves stratégiai átalakítási folyamatnak.
-
Acélos terjeszkedés – Épduferr Zrt.
A cég a kezdetektől fogva a multinacionális ügyfélkört célozta meg. A tervezett tőzsdei megjelenés jó ajánlólevél a hasonló környezetben dolgozó nemzetközi vállalatok felé.
-
Fejlődés és hozzáadott érték – EU-Solar Zrt.
A napelemes iparág legrögösebb területén, a lakossági szegmensben indult útjára az EU-Solar, s vált rövid idő alatt a piac egyik meghatározó szereplőjévé. A kisvállalkozásként startoló cég ma már országos kivitelezői hálózattal, több száz fős értékesítési csapattal rendelkezik, s tudását felnőttképző intézményként is megosztja a szakma iránt érdeklődőkkel. Az elektromosautó-töltőállomásokat illetően bejegyzett ipari újításai után a következő lépés a gyártás és az export világa.
-
Az egész országot ellátja fertőtlenítőszerrel – Florin Zrt.
Az ötvenes évek óta működő Florin a rendszerváltás előtt a három nagy magyar háztartásvegyipari és kozmetikai vállalat egyike volt, majd hosszas agónia után kis híján csődbe ment. Új tulajdonosa azonban kihúzta a kátyúból – ma már az egész országot képes ellátni fertőtlenítőszerrel, a multikkal versenyez, és a külpiacokon terjeszkedik.
-
Kényelmi ételek világszínvonalon – Foodbox Kft.
A cég az eredeti elképzeléseit – élelmiszer-automaták telepítése – feladva, kényelmi élelmiszerek terjesztésébe, majd gyártásába fogott. Évekkel jártak a piac előtt, de a tulajdonosoknak volt türelmük kivárni, míg Magyarországra is megérkezik a nyugati trend.